Saturday, May 10, 2008

Piala Thomas/Uber 2008

Akum,

First sekali sorry sebab free tiket utk pembukaan Piala Thomas hari ni dah habis. Aku cuba dapatkan tiket tu dari UMNO jakarta sebab mmg embassy ada allocate tiket utk student, tapi very limited, 40 je pun so macam susah nak dapat la kan. Aku sendiri pun urus-urus tak dapat jugak.

Nway, untuk sesiapa yang still berminat, game hari ni (Ahad, 11 May), Thomas Cup Malaysia VS England akan mula jam 1 pm. Tadi aku dah call source aku, dia cakap tiket still boleh didapatkan kat stadium. Harga ada yg Rp25k, and ada yg Rp50k. Kita Malaysian boleh la pakai baju kuning ok. Aku akan pegi dan aku rasa since kita semua baru je abes exams, and this is like the only chance we could watch Piala Thomas in Jakarta, aku rasa ramai jugak yang bersemangat nak pergi kan.

So here the deal, since ramai yg aku rasa akan pergi, so aku agak risau jgak la soal keselamatan kita semua sebenarnya. Jadi aku terpaksa susun plan utk sapa-sapa yang nak pegi, so macam everythng terancang, and macam kita akan gerak sekali, jadi macam akan kurang the risk utk kalau- kalau nak terjadi apa-apa la kan.

OK. Benda pertama yang aku akan cuba buat adalah aku nak semua yang nak pegi tolong bagitau nama kat aku japgi and duit sekali. Aku akan pegi ke stadium lebih awal utk dapatkan tiket untuk kita semua, and nanti aku arrange utk kita gerak dari Tg Duren ke Senayan sama-sama. At least kita akan kumpul in one spot near the stadium dan then boleh bergerak sama-sama in a group. Besides, aku akan contact group2 lain dari universiti lain (UIN, Trisakti, etc) utk kalau boleh kita kumpul sama-sama, and nanti kat stadium macam lebih safe kot. Aku akan cakap ngan Presiden UMNO Jakarta untuk plan things up ok.

So, benda pertama yang korang kena buat kalau nak pegi tgk Malaysia-Must-Win game Vs England hari ini adalah bagi duit Rp50 kat aku sebelum jam 9 pagi ni, di rumah aku. Pukul 9 aku akan gerak pegi Senayan. Untuk pengetahuan masing2, aku akan dapatkan best seat yg available utk kita semua, kalau yg Rp25k tu dah cukup ok, aku beli yang tu; dan incase dia dah habis and aku kena beli yang Rp50k, then Ive enough money to do so la kan, thats why aku mintak Rp50k dulu. Kalau dapat yg murah, wang anda akan dikembalikan.

Untuk info seterusnya, aku akan update dalam ni. Japgi aku tulis new entry utk terang sikit2 pasal info keselamatan kita ok. Thanks!

Rizal Abd Rahman,
Vice-Pres I

0 comments:

Post a Comment

Search