Thursday, December 11, 2008

Entry of the week

Buat pengetahuan semua, bagi meningkatkan peranan UMSA dalam merapatkan silaturahim antara semua ahli keluarga UMSA, UKRIDA-MSA akan memilih entry terbaik dari blog-blog ahli UMSA dari semasa ke semasa.
Entry yang berinformasi, bermanfaat, menarik dan kreatif merupakan antara kriteria pemilihan.
Selamat berkarya:).

Sebagai permulaan berikut adalah entry dari http://www.gcc-eden.blogspot.com/ .
Contoh study group yang patut dipuji. Satu cara belajar yang baik.
-Moderator


"ahad kami utk ipd"
ahad, 7 december 08

rumah zaf n akmal tidak pernah terbayang kalau akan ada siang ahad yg diisi dengan belajar sahaja sepanjang hari dr pukul 8am hingga 5pm dgn break 1jam utk sembahyang zohor dan lunch (rehat utk yg puasa sunat).. tapi dengan 'keazaman yang tinggi', we 'Ripley's Believe It Or Not' did it!!

'Acute' study group ini tak lain tak bukan, utk discuss IPD (Ilmu Penyakit Dalam/ Internal Medicine) Dr. Mardi n Dr Widodo yang akan test hari Rabu nanti..subjek ini sungguh mencabar tapi menarik! :)

Here are few pics describing the situation. yeah, a pic can say a thousand words..


kiri: ARF-Acute Renal Failure, by zaf
kanan: Hyper & HypoThyroidism, by Etolz
tengah: whiteboard, for those presenters yg tak readykan simplified notes. (huhu, GCC la tu)
sila compare percentage warna coklat meja dan warna putih kertas. terbukti subjek IPD ini mencabar!

grup yg duduk kat atas tikar akan alternate dgn grup yg duduk kat meja bagi sesi pagi dan petang. except etolz, nanti boleh kena pseudo-decubitus ulcer. hee.
wak jawa dengan blangkon dr jogja, yang hilang tumpuan belajar. mungkin akibat penurunan glukosa darah.. smoga puasa korg mendapat keredhaanNya. amin.
11 muka-muka capek tapi gembira.. setelah hampir 8jam, akhirnya habis pun. hoaaahh... sebenarnya acute study group ni ada 12 org ye. jgn lupe yg amik gambar \(^^)/

terima kasih kepada semua yang telah sama-sama 'sharing is caring' terutama kepada sifu-sifu lini pertama (eg; bakal nephrologist kita), dan encik akmal yg telah volunteer jd office boy kami :)

0 comments:

Post a Comment

Search